Wednesday, May 26, 2010

Handphone hilang???

Ziyad dengan Zebranya


Ziyad siap sedia untuk solat

Pagi tadi, saya hampir pening kepala & putus asa mencari di mana handphone saya. Semua tempat yang biasa saya tempatkan handphone telah diselongkar. Namun masih belum berjumpa. Nak dimiss called, handphone dalam mode silent pula.

Esok ada perkhemahan di Telok Senangin, semua peserta perlu confirmkan kehadiran kepada saya. Jadi, saya sangat sangat sangat perlukan handphone ketika ini.. Tapi, di manakah dia???

Setelah penat mencari dalam rumah (termasuk tempat2 yang tak mungkin boleh diletakkan sebuah handphone), saya duduk bersandar sambil makan "epal Ziyad".. Ziyad yang sibuk dengan haiwan peliharaannya asyik benar nampaknya.

Saya pun berkata, "Ziyad, nampak handphone ummi tak?"

Kemudian, dia dengan lajunya berlari ke arah beg bukunya. Kemudian membuka zip dan mengeluarkan handphone saya dan berus giginya. Lalu menyerahkan handphone kepada saya dan menyimpan semula berus giginya.

"Bertuah punya anak."

Menyesal saya tidak bertanya kepada Ziyad lebih awal..

Ziyad ni, mulutnya senyap je. Tangan banyak juga projek tersembunyi.. hahaha

2 comments:

  1. haha comel...bertuah betol budak ziyad ni..hehe tak sabar nak tggu nak dgr ziyad petah ckp..:)

    ReplyDelete
  2. Hahaha. Penin2. Mcm die sorok spek mate mak ari tuh. Hohoh...

    ReplyDelete